Όνομα μέλους: Κωδικός:

Αποστολέας Θέμα: Τα Πάντα περί Πινακίδων Ιστορικού Οχήματος (Ι.Ο.)  (Αναγνώστηκε 5554 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Στάθης

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 188
  • Karma: +1/-0
    • Προφίλ
Τα πάντα περί Ειδικών Πινακίδων

Αυτά που γράφω εδώ υπάρχουν στο site της ΦΙΛΠΑ  http://www.philpa.gr/peripinakidon.html

Ιστορικό
Mετά από εισήγηση της ΦΙΛΠΑ, το Υπ. Συγκοινωνιών εξέδωσε τω 1978 την υπ’ αριθμ. ΣΤ 1831/19-1-1978 (Β΄72) Υπουργική Απόφαση, η οποία προέβλεπε την περιωρισμένη κίνηση παλαιών οχημάτων με ειδικές πινακίδες χορηγούμενες από την ΦΙΛΠΑ, αντί κρατικών.
Η ρύθμιση αυτή κυριολεκτικά έσωσε το Παλαιό Αυτοκίνητο στο «παρά πέντε», αφού λίγο αργότερα θεσπίστηκε το μέτρο των τεκμηρίων διαβιώσεως, σύμφωνα με το οποίο η χρήση και συντήρηση των Ι.Χ. οχημάτων αποτελούσε αυστηρό τεκμήριο για το ύψος των εισοδημάτων των ιδιοκτητών.
Από τότε η εν λόγω Υπουργική Απόφαση τροποποιήθηκε δύο φορές, κατά τα έτη 1999 και 2001, ποτέ όμως ως προς την ουσία της, αλλά μόνον ως προς τους δικαιούχους να χορηγούν τις πινακίδες.
Συμφώνως προς την τελευταία τροποποίηση, η οποία ισχύει μέχρι σήμερα, δικαιούχοι να χορηγούν πινακίδες παλαιών μηχανοκινήτων οχημάτων είναι οι εν Ελλάδι επίσημοι εκπρόσωποι της «Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτων» και της «Διεθνούς Ομοσπονδίας Παλαιού Αυτοκινήτου» (FIA και FIVA).
Η ουσία της Υπ. Αποφάσεως
Η περί ειδικών πινακίδων Υπ. Απόφασις προβλέπει, ότι παλαιά μηχανοκίνητα οχήματα (αντίκες), όπως αυτά καθορίζονται από τους εν Ελλάδι επισήμους εκπροσώπους των FIA και FIVA βάσει των διεθνώς ισχυόντων όρων των δύο αυτών οργανώσεων, μπορούν να κυκλοφορούν μόνον για την συμμετοχή σε επίσημες εκδηλώσεις καθώς και για τις αναγκαίες για την συντήρηση και επισκευή δοκιμές με ειδικές αριθμημένες πινακίδες κυκλοφορίας, που δικαιούνται να χορηγούν οι δύο προαναφερόμενοι εκπρόσωποι βάσει πιστοποιητικού καταχωρίσεως.
Παρατηρούμε ότι:
α) Ως παλαιό μηχανοκίνητο όχημα η Πολιτεία αποδέχεται εκείνο που ορίζουν διεθνώς οι FIA και FIVA.
β) Επιτρεπόμενη χρήση είναι:
- η συμμετοχή σε εκδηλώσεις για την διεξαγωγή των οποίων έχει εκδοθεί άδεια από το αρμόδιο υπουργείο (επίσημες) και,
- οι  α ν α γ κ α ί ε ς, όχι μετακινήσεις γενικώς, αλλά  δ ο κ ι μ έ ς  για την επισκευή, αλλά και για την συντήρηση.
Ποιο χαρακτηρίζεται ως Παλαιό (Ιστορικό) Όχημα κατά την FIVA;
Εκείνο που έχει ηλικία τριάντα (30) ετών, διατηρεί τ’ αρχικά του χαρακτηριστικά και είναι άριστα συντηρημένο. Άρα, εκείνο, για το οποίο η FIVA δια των κατά χώρες εκπροσώπων της αποδέχεται να εκδώσει Πιστοποιητικό Αναγνωρίσεως.
«Ράδιο-Αρβύλα»
Παραθέτουμε μερικές από τις συνηθέστερες διαδόσεις, που κυκλοφορούν γύρω από τον θεσμό των ειδικών πινακίδων παλαιών οχημάτων. Πρόκειται περί αυθαιρεσιών, οι οποίες δεν έχουν καμμία βάση.
-Μπορώ να κυκλοφορώ κατά τα σαββατοκύριακα.
-Δεν μπορώ να κυκλοφορώ μόνον κατά τα σαββατοκύριακα, διότι είναι κλειστά τα συνεργεία.
-Μπορώ να κυκλοφορήσω οποιαδήποτε στιγμή με άδεια της ΦΙΛΠΑ.
-Αν πάρω τις πινακίδες από τον επίσημο εκπρόσωπο της τάδε διεθνούς ομοσπονδίας, μπορώ να κάνω ευρύτερη χρήση.
-Ανάλογα από ποιον θα πάρω τις πινακίδες, θα μπορώ να συμμετέχω σε περισσοτέρων, ή ολιγοτέρων τύπων εκδηλώσεις.
-Μπορώ να πάρω πινακίδες από την ΦΙΛΠΑ και να σταθμεύσω το αυτοκίνητο έξω από το σπίτι μου, για να μην πληρώνω τέλη κυκλοφορίας. (Διευκρίνιση: Ο μη καταβάλλων Τ.Κ. χάνει το δικαίωμα χρήσεως δημοσίων οδών. Εξαιρείται, βεβαίως,  η περιωρισμένη χρήση, που προαναφέρεται).
Ασφάλιση:
Όλα τα φέροντα ειδικές πινακίδες οχήματα πρέπει να είναι ανελλιπώς ασφαλισμένα. Η ΦΙΛΠΑ ασφαλίζει μέσω της ALLIANZ δωρεάν το πρώτο αυτοκίνητο εκάστου Μέλους και εξασφαλίζει για τα υπόλοιπα κάλυψη με ιδιαίτερα χαμηλό ασφάλιστρο, ανάλογο, ασφαλώς, της πολύ περιωρισμένης χρήσεως.
Πώληση οχήματος με ειδικές πινακίδες
Οι πινακίδες πρέπει να επιστραφούν με ευθύνη του Πωλητού στην ΦΙΛΠΑ, προκειμένου εκείνος να απαλλαγεί από την αστική ευθύνη, που τον βαρύνει από την όποια κυκλοφορία του οχήματος. Στον Αγοραστή θα χορηγηθούν νέες πινακίδες με διαφορετικό αριθμό κυκλοφορίας (και νέο Πιστοποιητικό Αναγνωρίσεως).
Προάσπιση, περιφρούρηση δικαιώματος ειδικών πινακίδων
Η Πολιτεία παραχώρησε ένα πολύ σημαντικό προνόμιο στους ειλικρινείς φίλους του παλαιού ιστορικού οχήματος, σ’ εκείνους που το διασώζουν και το συντηρούν από ευαισθησία και ως στοιχείο του πολιτισμού. Η προάσπιση του προνομίου αυτού αποτελεί αυτονόητη υποχρέωση όλων μας. Καθήκον μας είναι η άμεση καταγγελία οποιουδήποτε φαινομένου καταχρήσεως των ειδικών πινακίδων. Ενημερώστε άμεσα την ΦΙΛΠΑ, αν κάποιον δείτε, να παραβιάζει τα όρια και το πνεύμα της Υπ. Αποφάσεως, αν χρησιμοποιεί κάποιο αυτοκίνητο με ειδικές πινακίδες ως κοινό μεταφορικό μέσον, έστω και εντελώς προσωρινά. Αναφέρετε αριθμό κυκλοφορίας, ημερομηνία και τόπο του περιστατικού. Η ΦΙΛΠΑ θα αποσαφηνίσει και, αν πρόκειται για υποτροπή, θ’ ανακαλέσει τις πινακίδες.
Πως μπορώ να παραλάβω πινακίδες για το Παλαιό μου Αυτοκίνητο
Αυτονόητη προϋπόθεση είναι να το κατέχετε νομίμως.
-Να έχει εκδοθεί γι’ αυτό και να ισχύει Πιστοποιητικό Αναγνωρίσεως FIVA (Κάρτα FIVA),
-Να υποβάλετε στην ΦΙΛΠΑ με θεωρημένο το γνήσιον της υπογραφής Δήλωση Παραλαβής Πινακίδων (σχετικό έντυπο αναζητείστε στον χώρο «Αιτήσεις» της παρούσης ιστοσελίδος).
Πως εκδίδεται Πιστοποιητικό Αναγνωρίσεως (Κάρτα) FIVA;
Μόνον για οχήματα ηλικίας 30 ετών και άνω, τα οποία διατηρούν τα αρχικά τους χαρακτηριστικά και είναι πολύ καλά διατηρημένα
-Ζητείστε τηλεφωνικώς από την Γραμματεία συνάντηση με μέλος της τεχνικής επιτροπής που θα σας επισκευτεί για τον έλεγχο του οχήματος.
-Υποβάλετε συμπληρωμένη την σχετική αίτηση (αναζητείστε το σχετικό έντυπο στον χώρο «Αιτήσεις» της παρούσης ιστοσελίδος)
-Συνυποβάλετε εις τριπλούν φωτογραφία κοινών διαστάσεων (9Χ13), εικονίζουσα ταυτοχρόνως την πρόσοψη και μία των πλευρών (πλαγιομετωπική όψη).
 
Εάν δε πρόκειται για μοτοσυκλέττα, πλευρική όψη. Η φωτογραφία αυτή πρέπει να είναι καλοτραβηγμένη σε συμπαθή χώρο και να υπάρχει περιθώριο περιμετρικά του εικονιζομένου οχήματος για την κοπή, εάν χρειασθεί, του χαρτιού και προσαρμογή επί του Πιστοποιητικού.